Jan 10, 2011

I see loves in HIV ward

Last week I had to jaga ruangan 29, which is ruangan infeksi and many many HIV patients there.

Oh ya, sekarang saya sedang clerkship di Rumah Sakit. Apa itu clerkship? Boleh dibaca di blog kawan saya di sini. Tak penat pun sebenarnya. Tapi saya makin banyak tidur since masuk rumah sakit. Hence, saya dah jarang nak online.

Okay so I jaga ward 29. U know how HIV is transmitted, right? yeah yeah bla bla bla but mostly is through unprotected sex. And it is, how to say ah, it's ur own fault that u get HIV. Unless (nauzubillahhiminzalik), u kena rogol or kena suntik with their blood.

I told my friend, I wanted round the ward with a poster that says, "SERVE YOU RIGHT". Jahat, I know. Sumpah saya tiada empathy. Tapi in the ward, I can see loves. The patients screwed up BIG time but still ada orang stay with them. Friends, family. Ada this one guy lagi la. Ish ish rasa macam nak pelempang je, kau tak sedar2 lagi ke. Tapi his old man stay with him 24/7. That's love there. Sobs nak nangis. Tuhan, bagilah hidayah kepada mereka. Amien.



It's easy to stay away from HIV.
as easy as ABC.
Yang last options tu, C, banyak flavour lagi.
Teh hijau pun ada. boleh kuruskan badan. haha.


Lab Ilmu Penyakit Dalam (IPD) is awesome. Saya suka sangat. And should you. Best Best Best. Tak Penat Tak Penat Tak Penat. Baca 40x, tanamkan dalam otak dan hati. Semoga waktu co-Ass nanti we'll go through it happily and fine. even sebenarnya Amien.

Hari ni, minggu ini saya lab Bedah. Yeeha! They say surgeons are hot! Let's see... muahahaha..


Okay. Later!



p.s. saya dah beli kasut. sangat stress shopping. rasa macam nak nangis. dapat la satu kasut Rp50k = RM20. nak nangis okay bila size paling besar is 40 and ur kaki is 41 (-.-")

2 comments:

j1e said...

sengal..flvr green tea utk tuttt ade kena mengena ke kuruskan bdn? hekk...
haha

dis week byk free.
slmtkn mengerjakan TA. =D

Sarah M said...

hhehehe TA!! WOOOOOHHHHHHHHOOOOO

-.-"